سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مدیران مدارس مشهد در برابر موضوع مسمومیت دانش آموزان دختر توجیه شدند | فعلا مورد خاصی گزارش نشده است

  • کد خبر: ۱۵۲۸۳۲
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
  • ۱
مدیران مدارس مشهد در برابر موضوع مسمومیت دانش آموزان دختر توجیه شدند | فعلا مورد خاصی گزارش نشده است
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به مسمومیت برخی مدارس دخترانه در‌ کشور گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر مسمومیت در مدارس مشهد و خراسان رضوی اعلام نشده است.

حدود ۱۰۰ روز از بروز مسمومیت‌های زنجیره‌ای دانش‌آموزان در مدارس مختلف می‌گذرد؛ مسمومیت‌هایی که از مدارس دخترانه قم آغاز شد و دامنه آن به شهر‌های دیگری، چون بروجرد رسیده است. امروز نیز والدین از مسمومیت فرزندانشان در مدرسه‌ای در محله تهرانسر خبر می‌دهند.

سید امیرشوشتری در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درباره موضوع مسمومیت دانش‌آموزان دختر در برخی نقاط کشور و پیشگیری‌های آموزش و پرورش در مشهد گفت: تاکنون جلسه خاصی با نهاد‌های نظامی و امنیتی در این خصوص در مشهد برگزار نشده، چون مورد خاصی نبوده است.

وی افزود: مراقبان سلامت و سفیران سلامت در مدارس توجیه کامل هستند و مدیران نیز موظف هستند هرجا با مورد خاص و مشکوکی مواجه شدند، گزارش کنند که تا کنون موردی گزارش نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش نیز در همان شهر‌هایی که مشکلاتی برایشان پیش آمده اقداماتی انجام داده است. در مشهد و استان خراسان رضوی موردی نداشتیم و برنامه خاصی هم نداریم.

شوشتری گفت: تنها اقدام همان هوشیاری مدیران و مراقبان سلامت است که امیدواریم مشکلی نیز پیش نیاید.

سریال مسمومیت دانش‌آموزان در کشور ادامه داد

به گزارش شهرآرانیوز، حدود ۱۰۰ روز از بروز مسمومیت‌های زنجیره‌ای دانش‌آموزان در مدارس مختلف می‌گذرد؛ مسمومیت‌هایی که از مدارس دخترانه قم آغاز شد و دامنه آن به شهر‌های دیگری، چون بروجرد رسیده است. امروز نیز والدین از مسمومیت فرزندانشان در مدرسه‌ای در محله تهرانسر خبر می‌دهند.

استنشاق گازی با منشأ نامعلوم تا کنون در حدود ۵۰ مدرسه تکرار و بیش از ۳۵۰ دانش‌آموز را گرفتار خود کرده است. بروز علائم مشکوک به مسمومیت اعم از بی‌حالی، ضعف، مشکلات تنفسی، گرفتگی عضلانی و‌... دانش‌آموزانی از شهر‌های مختلف را در روز‌های ۹ آذر، ۲۲ آذر، ۸ بهمن، ۱۲ بهمن، ۱۶ بهمن، ۱۷ بهمن، ۲۳ بهمن، ۲ اسفند، ۳ اسفند، ۶ اسفند، ۷ اسفند و ۹ اسفند راهی بیمارستان کرده است.

‌بروز مسمومیت‌های گروهیِ دانش‌آموزان در استان قم موجب نگرانی خانواده‌ها شده بود و حتی در هفته‌های ابتدایی مدارس این استان چند روزی تعطیل شد‌ تا به موضوع رسیدگی شود، اما با تداوم این اتفاقات و نرسیدن به نتیجه مشخص، موضوع ابعاد ملی پیدا کرد و از نمایندگان مجلس گرفته تا اعضای کابینه دولت، دادستانی و فراجا اظهاراتی در این زمینه مطرح کردند و از بررسی موضوع به‌صورت ویژه خبر دادند.

سم خفیفی باعث مسمومیت شده است؛ عوارض بعدی در آینده منتشر می‌شود

وزیر آموزش و پرورش، در روز هشتم اسفندماه در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره مسمومیت‌ها به این جمله بسنده کرد که «وزارت بهداشت پیگیر آن هست‌ و نتیجه را از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد کرد.» در هفته پایانی بهمن ماه، وزیر بهداشت که به‌عنوان نماینده دولت راهی استان قم شد و در آنجا از تشکیل کارگروهی ویژه برای تعیین منشأ و علت بروز مسمومیت‌های مذکور خبر داده بود، در نهایت در روز نهم اسفندماه نتایج بررسی‌های خود را اعلام کرد و در این باره گفت که «سم بسیار خفیفی باعث مسمومیت خفیف در دانش‌آموزان شده که البته عوارضی ایجاد نکرده است و جزئیات نوع سم و عوارض احتمالی بعدی آن، در آینده منتشر می‌شود.»

وی این را هم گفته است که «بررسی اینکه سم از کجا می‌آید و... در حد وزارت بهداشت نیست. اظهارات درباره عمدی‌بودن آن نیز به عهده ما نیست. درمان این مشکل انجام می‌شود و تاکنون عارضه خاصی نداشته است.»

در حال شناسایی مظنونان احتمالی هستیم

همچنین سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا، از ورود پلیس به این موضوع خبر داده و گفته است که «تلاش و تحقیقات زیادی ازسوی پلیس و دیگر دستگاه‌ها در این زمینه انجام شده که منشأ و کانون این موضوع کشف شود و همکاران من در سازمان اطلاعات فراجا و دیگر بخش‌های انتظامی و همین‌طور دستگاه‌های دیگر در حال بررسی این موضوع و رسیدگی به پرونده هستند که امیدواریم بتوانیم به جای خوبی برسیم. هنوز فردی را در این پرونده دستگیر نکرده‌ایم و درحال شناسایی مظنونان احتمالی هستیم.»

وی در ادامه این را هم گفته است که «همه دستگاه‌ها در حال تلاش هستیم تا مردم را از این نگرانی که برایشان ایجاد شده است، خارج کنیم. من مطمئن هستم که پیگیری‌های ما و دیگر بخش‌ها در این خصوص به نتیجه خواهد رسید. در حال حاضر اولویت ما یافتن منشأ این پرونده است و تا آن زمان درباره عمدی یا غیرعمدی‌بودن آن قضاوتی نخواهیم کرد.»

تکرار مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس تهرانسر و نارمک تهران صبح امروز

به گزارش ایسنا، با وجود شدت‌گرفتن پیگیری‌ها از سوی دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه در زمینه مسمومیت‌های دختران، در هفته‌های گذشته ابهامات، سؤالات و شایعات بسیاری در اذهان مردم شکل گرفته و خانواده‌های بسیاری را نگران کرده است. در این میان اخبار غیررسمی از تکرار این حادثه در مدارس دیگری در منطقه تهرانسرو نارمک تهران در روز جاری بر نگرانی‌ها افزوده است. والدین اطلاع دادند که به‌دلیل مسمومیت فرزندانشان به مدرسه فراخوانده شدند. ایسنا برای کسب اطلاعات رسمی از طریق دستگاه‌های مربوطه پیگیر این حوادث است تا ابعاد بیشتر این ماجرا مشخص شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
راضیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
0
0
پس مسمومیت روز سه شنبه دبیرستان دخترانه در مشهد قاسم اباد خیلی مهم نبوده چرا الکی میگین گزارش نشده .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->